ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Βιάζεται η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ να ξεπουλήσουν τα δέκα μεγάλα λιμάνια – μεταξύ αυτών και της Κέρκυρας – μέσα στο 2020



Βιάζεται η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ να ξεπουλήσουν τα δέκα μεγάλα λιμάνια – μεταξύ αυτών και της Κέρκυρας – μέσα στο 2020

Οι κυβερνήσεις πέφτουνε, μα οι συνταγές Ευρωπαϊκής ένωσης και ΔΝΤ για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας μένουν. Η ΝΔ παίρνοντας τη σκυτάλη από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ βγάζει στο σφυρί τη δημόσια περιουσία. Στο στόχαστρο τα λιμάνια.
Εξελίξεις µέχρι το τέλος ∆εκεµβρίου αναµένονται στο θέµα της ιδιωτικοποίησης των 10 λιµανιών, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Βόλου, Ηγουµενίτσας, Κέρκυρας, Πάτρας, Ραφήνας, Ελευσίνας, Λαυρίου και Ηρακλείου. Οι µελέτες ιδιωτικοποίησης για το κάθε λιµάνι ολοκληρώνονται και το επόµενο διάστηµα, µέχρι το τέλος του χρόνου, η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην αλλαγή του σχετικού νόµου, έτσι ώστε τους πρώτους µήνες του 2020 να ξεκινήσουν και οι διαδικασίες για τους διαγωνισµούς.

Η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισµένη να προχωρήσει στις αλλαγές προκειµένου να δώσει τη δυνατότητα να εφαρµοστεί διαφορετικός τρόπος ιδιωτικοποίησης-παραχώρησης δραστηριοτήτων σε κάθε λιµάνι, ανάλογα µε τη δραστηριότητά του, τις τεχνικές του δυνατότητες, το επιχειρησιακό προφίλ του αλλά και το επιχειρηµατικό ενδιαφέρον που εκδηλώνουν διάφορα funds τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Οι νέες διοικήσεις των οργανισµών λιµένων, που ανέλαβαν πρόσφατα τα καθήκοντά τους, δηλώνουν πως δεν έχουν µέχρι τώρα καµία επίσηµη ενηµέρωση για τις εξελίξεις, επισηµαίνοντας πάντως πως αν δεν αλλάξει ο σχετικός νόµος, ισχύει η κατεύθυνση που είχε δοθεί από την προηγούµενη κυβέρνηση, όχι για ιδιωτικοποιήσεις αλλά για παραχωρήσεις συγκεκριµένων χρήσεων για µεγάλη χρονική περίοδο.

Πριν από λίγες µέρες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ξεκαθάρισε πως η περίπτωση κάθε λιµανιού θα εξεταστεί ξεχωριστά, ούτως ώστε, πάντα µε γνώµονα τα δηµόσια έσοδα, να αποφασιστεί το σωστό µοντέλο ιδιωτικοποίησης και ανάπτυξης. «Για τα λιµάνια, ήδη έχουµε κάνει µια πρώτη επαφή µε το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των δέκα µεγάλων λιµανιών. Τους έχω ζητήσει να µου παρουσιάσουν όλα τα πιθανά µοντέλα αξιοποίησης. Αφού παρουσιαστεί η συγκεκριµένη µελέτη, θα προχωρήσουµε σε οικονοµοτεχνικές µελέτες και το τρίτο στάδιο θα είναι ο διεθνής διαγωνισµός.

Μέσα στο 2020 θα αρχίσει η αξιοποίησή τους» τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης. Το ΤΑΙΠΕ∆, από την πλευρά του, ανέθεσε -από την περσινή χρονιά ακόµα- σε οµάδα συµβούλων το όλο θέµα της παραχώρησης δικαιώµατος εκµετάλλευσης λιµενικών δραστηριοτήτων και υπηρεσιών. Ως χρηµατοοικονοµικός σύµβουλος έχει επιλεγεί η Ε&Υ, νοµικός σύµβουλος η KLC ∆ικηγορική Εταιρεία, ως τεχνικός σύµβουλος η εταιρεία Doxiadis Associates και ως εµπορικός σύµβουλος η εταιρεία Rotterdam Port Consultants. Ο ρόλος της τελευταίας θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιµος, αφού είναι αυτή που θα εκτιµήσει τις επιχειρηµατικές και εµπορικές δυνατότητες του κάθε λιµανιού και τη δυνατότητα συµµετοχής του ιδιωτικού τοµέα στο µάνατζµεντ. Η εταιρεία, που έχει τη βάση της στο Ρότερνταµ της Ολλανδίας, θα κάνει «port scan» σε κάθε λιµάνι, για να αποτυπώσει στην έκθεσή της τα οικονοµικά και τεχνικά χαρακτηριστικά και το προφίλ κάθε λιµανιού.