ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Άνοστη – ξαναζεσταμένη σούπα το ΒΙΝΤΕΟ με τον καθηγητή στην Κέρκυρα



Άνοστη – ξαναζεσταμένη σούπα το ΒΙΝΤΕΟ με τον καθηγητή στην Κέρκυρα

Άνοστη και ξαναζεσταμένη η …σούπα, το ΒΙΝΤΕΟ με τον καθηγητή της Χημείας που κάνει  «ανθελληνική προπαγάνδα» σε μαθητές Λυκείου στην Κέρκυρα. Το ΒΙΝΤΕΟ που προβλήθηκε από «σοβαρά κανάλια» και sites δημιουργώντας  εντυπώσεις και στρώνοντας το έδαφος για ανθρωποφαγία, δεν είναι τωρινό, αλλά έχει ανέβει τουλάχιστον δυο χρόνια πριν και τα όποια στιγμιότυπα δεν είναι εν ώρα διδασκαλίας, αλλά σε ώρα διαλείμματος.  

 Πριν από δυο χρόνια κάποιος γονιός είχε κάνει καταγγελία στον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό στη Διεύθυνση και την εισαγγελία. Φυσικά και δεν στοιχειοθετήθηκε κάποια κατηγορία και δεν επιβλήθηκαν κυρώσεις. Κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η προβολή του τώρα. Προφανής η στοχοποίηση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού και η δημιουργία εντυπώσεων γενικότερα. Ο ορυμαγδός των απειλών και οι κραυγές διαμορφώνουν ένα κλίμα τρομοκρατίας.

Χαρακτηριστικές για το θέμα είναι οι δηλώσεις της προέδρου της ΕΛΜΕ Κέρκυρας Μαρίνας Ράπτη αποκλειστικά στο www.argyrades.gr

«Ως ΕΛΜΕ αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο ανοιχτό, δημοκρατικό με βασική αρχή την παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν την προσωπική τους άποψη συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας και τη διαμόρφωση ιστορικής συνείδησης των μαθητών. Στο σχολείο τα παιδιά μας ρωτάνε και συζητάμε διάφορα πράγματα. Αυτή είναι η Δημοκρατία εξάλλου. Να ακούγονται όλες οι απόψεις και τα παιδιά να καταλήγουν σε δικά τους συμπεράσματα. Είμαστε αντίθετοι με όσους θέλουν ένα σχολείο αυταρχικό, σχολείο της μισαλλοδοξίας και ακόμα περισσότερο με φασιστικές αντιλήψεις και πρακτικές.

 Όσον αφορά το συγκεκριμένο βίντεο με τον συνάδελφο σε σχολείο της Κέρκυρας εγείρονται πολλά θέματα και ερωτηματικά για ένα βίντεο που έχει δει το φως της δημοσιότητας εδώ και δυο χρόνια.  Για ποιο λόγο δημοσιοποιήθηκε τώρα αυτό το παράνομο αποκτηθέν βίντεο; Δείχνει τα πρόσωπα των παιδιών και τα εκθέτει. Μιλάμε για ένα αποσπασματικό κομμάτι μιας συζήτησης που είναι σε ώρα διαλείμματος».

Ο «Μεγάλος Αδελφός» στα σχολεία!

Πέρα από τις συγκεκριμένες απόψεις του εκπαιδευτικού στο συγκεκριμένο βίντεο, φαίνεται ότι η κουλτούρα της ρουφιανιάς κερδίζει συνεχώς έδαφος στα σχολεία μας με τους εκπαιδευτικούς εν πρώτοις, αλλά και τους μαθητές, να είναι ευάλωτοι και δέσμιοι της φασιστικής λογικής της κλειδαρότρυπας. Ο «Μεγάλος Αδελφός», η κουλτούρα της ρουφιανιάς δεν είναι ante portas, αλλά μέσα στις σχολικές αίθουσες. Ένα σχολείο «οργουελιανό» που κάποιοι με την ανοχή μέρους της κοινωνίας και των μέσων  «ενημέρωσης» μπορούν να βάζουν  παντού: κρυφές κάμερες. Στην αίθουσα, στην αυλή, στις τουαλέτες…

Από την άλλη η παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών είναι όρος εκ των ων ουκ άνευ για ένα σχολείο που διαμορφώνει ελεύθερους και στοχαστικούς ανθρώπους. Και βεβαίως οι εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα να συμβάλουν στην απομυθοποίηση των «εθνικών μύθων» που κυριαρχούν στο πλαίσιο της σχολικής ιστορίας. Ανέκαθεν, άλλωστε,  η εθνικοφροσύνη αποτελούσε τμήμα της επίσημης ιδεολογίας.

Ωστόσο η  παιδαγωγική ελευθερία συνδέεται άρρηκτα με την παιδαγωγική ευθύνη. Ότι οι προσωπικές απόψεις δεν προβάλλονται ως ένας διδακτικός μονόλογος, μια μορφή προπαγάνδας. Γιατί  αυτό δε συνιστά ι "επαναστατική" πράξη, είναι άσκηση εξουσίας που αναλογεί σε φασιστικές λογικές και πρακτικές. Σκοπός του εκπαιδευτικού – εκτός των άλλων- είναι  να μάθει τον μαθητή να κρίνει ό, τι του λένε, να μη λειτουργεί μονομερώς και να ερευνά. Με αυτή την έννοια η φράση του Σολωμού, που παραδίδει ο Πολυλάς, ότι «το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν  ό, τι είναι Αληθές», ίσως να προσφέρει έναν οδηγό.

Το www.argyrades.gr φυσικά και δεν προβάλλει ένα βίντεο προϊόν παράνομων ενεργειών που προσβάλλει βάναυσα την προσωπικότητα και τα δικαιώματα, όχι μόνο και εκαπιδευτικού, αλλά κυρίως ανήλικων μαθητών.