ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Συμπέρασμα μηδέν!


Πολύ κουβέντα γύρω απ’ το τι έγινε και οδηγηθήκαμε στην κινητοποίηση στο Τεμπλόνι αλλά επί της ουσίας καμία απάντηση που να ικανοποιεί την πλευρά των κατοίκων στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου – Φταίνε οι άλλοι ο μόνιμος ισχυρισμός απ’ όλες τις παρατάξεις – Εμμένουμε στον σχεδιασμό μας απαντά η Δ.Α.
Μετά από δύο αναβολές λόγω της κινητοποίησης των κατοίκων στο Τεμπλόνι και το κλείσιμο του ΧΥΤΑ επί 20 ημέρες (13 Ιουνίου μέχρι Ιουλίου), και ενώ το κυριότερο όργανο του νησιού έπρεπε αν είναι δυνατόν να συνεδριάζει κάθε μέρα προκειμένου να λύσει το πρόβλημα, τελικά, το Δημοτικό Συμβούλιο, εδέησε και συνεδρίασε την περασμένη Παρασκευή.
Και ενώ οι περισσότεροι εκ των παρευρισκόμενων (μεταξύ των οποίων και εμού) περιμέναμε να ακούσουμε, τόσο από το στόμα του Δημάρχου όσο και από τα υπόλοιπα μέλη του Σώματος, προτάσεις και λύσεις που θα βγάλουν την Κέρκυρα από το τέλμα στο οποίο έχει περιέλθει αλλά και ένα σχέδιο προκειμένου, στις 2 Σεπτεμβρίου που λήγει η… περίοδος χάριτος που έχουν δώσει οι κάτοικοι στην Τ.Α. προκειμένου να «απαλλάξει» την περιοχή από την ευθύνη της διαχείρισης των απορριμμάτων, αυτό που ακούσαμε και… μάλλον οι περισσότεροι νυστάξαμε (εγώ τουλάχιστον αυτό έπαθα), ήταν χολιγουτιανοί μονόλογοι του τι παραλάβαμε και τι κάναμε, λαϊκές παροιμίες του στιλ «όταν σπέρνεις ανέμους θερίζεις θύελλες» και ανεύθυνες κατηγορίες και «προτάσεις» του στυλ «παραιτηθείτε τώρα». Και όλα αυτά όπως προανέφερα από το σημαντικότερο όργανο του νησιού αλλά δυστυχώς κάπου εκεί, λίγο μετά τις 12 τα μεσάνυχτα, οι περισσότεροι παρευρισκόμενοι της αίθουσας συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, αποφάσισαν να αποχωρήσουν απελπισμένοι και… κατανυσταγμένοι.
Φταίνε οι προηγούμενοι…
Ο καλά προβαρισμένος μπροστά από καθρέπτη μονόλογος του Δημάρχου σε… στυλ Ρόμπερτ Ντενίρο στην ταινία «Ταξιτζής» ήταν η αρχή του «μελοδράματος» που παρακολουθήσαμε όσοι είχαμε την «ατυχία» να παρευρεθούν την περασμένη Παρασκευή στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Ο Κώστας Νικολούζος αναφέρθηκε στην προσπάθεια που επιχειρείται σε βάρος της παρούσας Δημοτικής Αρχής προκειμένου κάποιοι να πλήξουν πολιτικά τον ίδιο και τις προσπάθειές του. Σημείωσε πως αυτή η κατάληψη του ΧΥΤΑ ήταν η έκτη μέσα σε μόλις δύο χρόνια θητεία του ως Δήμαρχος του νησιού και το κυριότερο, πως σε αυτήν την αντίδραση, δεν υπήρχαν συνομιλητές με τους οποίους να μπορεί ο ίδιος και οι συνεργάτες του να έρθουν σε επαφή.
«Έβλεπα από την αρχή τον κίνδυνο και το που θα οδηγούταν η κατάσταση. Από την πρώτη κιόλας ημέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κ. Νικολούζος συμπληρώνοντας πως «γι’ αυτό και ζήτησα από την πρώτη στιγμή από τις αρχές να αναλάβουν δράση. Για να μην εκτεθεί η πόλη σε κίνδυνο, όπως κι έγινε».
Ακολούθως αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έγιναν από την Περιφέρεια και τα Υπουργεία, χωρίς όμως να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα, παρέλειψε όμως να αναφερθεί στην ουσιαστική παρέμβαση της Εισαγγελέως και του Αστυνομικού Επιθεωρητή, των οποίων η παρουσία και παρέμβαση στον χώρο του ΧΥΤΑ ήταν καταλυτική προκειμένου τελικά να πειστούν οι κάτοικοι και να επιτρέψουν στα απορριμματοφόρα στο χώρο.
Στην συνέχεια έκανε λόγο για τις αποτυχίες των… προηγούμενων που οδήγησαν τελικά την εμπιστοσύνη των κατοίκων στο υπό του μηδενός  σημείο που βρίσκεται σήμερα, χωρίς όμως και πάλι να αναφερθεί στις δικές του και των συνεργατών του υποσχέσεις και δεσμεύσεις οι οποίες ουδέποτε τηρήθηκαν. «Όταν σπέρνεις ανέμους θερίζεις θύελλες γι’ αυτό και η εμπιστοσύνη του κόσμου κλονίστηκε παράφορα» τόνισε χαρακτηριστικά. Για να ακολουθήσει μια επίθεση σε βάρος των κατοίκων για τους οποίους σημείωσε πως «καλύπτονταν» πίσω από την «επωνυμία» «Συλλογικότητες Μέσης Κέρκυρας», χωρίς όμως να αναφέρουν ποιοι και πόσοι τις απαρτίζουν «κάνοντας στην άκρη τον επίσημο Πολιτιστικό Σύλλογο τα μέλη του οποίο κράτησαν μια πιο λογική στάση. Αυτή η αγανάκτηση και αυτό το δίκαιο αίτημα του κόσμου υπερέβη τα ανεκτά όρια του νησιού και γι’ αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Αξίζει να αναφερθεί πως ο κ. Νικολούζος τόνισε πως προκειμένου να κερδίσει ξανά ο Δήμος την εμπιστοσύνη των κατοίκων, δεν θα ρίχνει στον ΧΥΤΑ σύνθετα απορρίμματα μιας και υπάρχουν αυστηρότεροι όροι λειτουργίας και πως είναι αποφασισμένοι να τους ακολουθήσουν.
Από το facebook έως τον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ
Και όταν ξεκίνησε να αναφέρεται σε όσους επιχείρησαν να… καρπωθούν από την κρίση στον ΧΥΤΑ, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους… επωνύμους του facebook αλλά και στον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος τον στήριξε προεκλογικά.
«Όλη αυτή τη διάρκεια της κρίσεως είχαμε πολλές αντικοινωνικές συμπεριφορές, τόσο από διάφορες κοινωνικές ομάδες αλλά και πολιτικά όργανα τα οποία επέλεξαν αυτόν τον τρόπο για να πλήξουν τη Δημοτική Αρχή. Έτσι φτάσαμε στο σημείο να συγκροτηθούν ομάδες μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης οι οποίες ζητούσαν ακόμα και την παραίτησή μας, ενώ ανάμεσα σε αυτές τις ομάδες ήταν και ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ, μιας ομάδας της οποία ακόμα ανήκω και που επέλεξε και αυτός τον συγκεκριμένο χρόνο και τρόπο για να με χτυπήσει», ανάφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νικολούζος.
Εμπρησμοί οι φωτιές στα σκουπίδια
Ακούσαμε και αυτό. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο του νησιού, ο οποίος επικαλέστηκε την ανεπίσημη όμως θέση της Πυροσβεστικής, οι εστίες πυρκαγιών που εκδηλώθηκαν σε διάφορους σορούς από σκουπίδια οφείλονταν σε εμπρηστικές ενέργειες. «Όλο αυτό το διάστημα εκδηλώθηκαν περισσότερες από 20 φωτιές σε πολλά σημεία όπου είχαν συγκεντρωθεί όγκοι απορριμμάτων και σύμφωνα με την Πυροσβεστική, όλες προήλθαν από εμπρηστικές ενέργειες», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μια από τα ίδια για την συνέχεια
Τέλος, σε ότι αφορά τον προγραμματισμό της Δημοτικής Αρχής για την επόμενη μέρα στο Τεμπλόνι, αυτό που ακούσαμε από τα χείλη του κ. Νικολούζου είναι πως εμμένει στις επιλογές του οι οποίες δεν είναι άλλες από αυτές που ψήφισε το Δημοτικό Συμβούλιο και που δεν δέχονται σε καμία των περιπτώσεων οι κάτοικοι στο Τεμπλόνι. Αποκάλυψε μάλιστα πως στις επαφές που είχε το 2014 με τους κατοίκους, «το οργανωμένο Τεμπλόνι», του είχε προτείνει να εγκαταστήσει εκεί, στην περιοχή τους, τον δεματοποιητή.
«Μέχρι και σήμερα το μεσημέρι (σ.σ. της Παρασκευής) έχουν πραγματοποιηθεί 745 δρομολόγια των απορριμματοφόρων σε έναν αγώνα με τον χρόνο για να μαζέψουμε τα σκουπίδια από το νησί. Έχουν περισυλλέγει περισσότεροι από 3.500 τόνοι απορριμμάτων και απομένουν ακόμα 2.000. Από εκεί και πέρα, στις 15 Ιουλίου ανοίγει όπως λέμε η ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων για να προχωρήσουμε την ολοκληρωμένη διαχείριση. Μέχρι όμως να ολοκληρωθεί αυτός ο σχεδιασμός, έχουμε μπροστά μας έναν μονόδρομο και αυτός περνάει μέσα από τον δεματοποιητή και την κομποστοποίηση με διαλογή δια χειρός στο Τεμπλόνι. Αν τα τεχνικά δελτία υποβληθούν μέσα στο δεύτερο 15ημερο του Ιουλίου, τότε μέσα στον Σεπτέμβριο με αρχές Οκτωβρίου, τα συναρμόδια Υπουργεία μπορούν να χωροθετήσουν την ολοκληρωμένη διαχείριση. Αυτό μας λένε. Και από πλευράς Μετσόβιου Πολυτεχνείου εκτιμάται ότι μέσα σε δύο με τρεις μήνες μπορεί να μας απαντήσει ως προς την ανεύρεση μέρους για την εγκατάσταση της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης. Σε κάθε περίπτωση, ούτε αντικειμενικά, αλλά και ούτε νομικά δεν μπορούμε να στείλουμε τα απορρίμματά μας σε άλλη περιοχή. Η Κέρκυρα πρέπει να διαχειριστεί μόνη της τα απορρίμματά της. Δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά ούτε πρακτικά ούτε οικονομικά.
 «Παραιτηθείτε»
Μέσα στην κριτική που δέχθηκε ο Δήμαρχος της Κέρκυρας αξίζει να αναφερθεί πως από πλευράς παρατάξεως Κέρκυρα να Ζεις, του τόνισαν πολλές φορές πως αν και είχε στα χέρια του έναν καινούριο ΧΥΤΑ και ένα νέο κύτταρο στον παλιό ΧΥΤΑ μέσα στα δυο χρόνια θητείας του, από την μία, στην πρώτη περίπτωση δεν κατάφερε να τον λειτουργήσει ενώ στη δεύτερη, η κατάσταση βγήκε γρήγορα εκτός ελέγχου. «Δεν παραλάβαμε τίποτα», απάντησε ο Δήμαρχος εξηγώντας πως «το κύτταρο είχε διάρκεια ζωής 18 μήνες χωρίς πρόβλεψη για την συνέχεια ενώ και ο βιολογικός που παραλάβαμε δεν μπορούσε να δημοπρατηθεί. Δεν κάναμε τοιχίο στο νέο κύτταρο αν και θα μπορούσαμε με τα χρήματα που είχαμε γιατί είχαμε από την αρχή σαν σχέδιο να αφήσουμε το Τεμπλόνι και να κοιτάξουμε αλλού».
Σε ότι αφορά την Λευκκίμμη τόνισε πως αν οι γεωτρήσεις της Περιφέρειας δείξουν την ύπαρξη υδροφόρου ορίζοντα, τότε ο ΧΥΤΥ (αυτό προβλέπεται για την Λευκίμμη) θα μεταφερθεί σε άλλο σημείο του νησιού ή θα μελετηθεί η μεταφορά των υπολειμμάτων σε άλλη περιοχή εκτός Κέρκυρας και ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του.
Τέλος, η πλευρά Κερκυραίων Δήμος ζήτησε επανειλημμένα την απομάκρυνση της Δημοτικής Αρχής και ιδιαίτερα την παραίτηση του Αντιδημάρχου Καθαριότητας Σπύρου Ασπιώτη από τη θέση του, καταλογίζοντας στη δημοτική αρχή ολιγωρία και έλλειψη σχεδιασμού για το πιο σημαντικό πρόβλημα της Κέρκυρας, που ήταν γνωστό από χρόνια.

Θοδωρής Σταλίδης, corfupost.gr