Για τις απαράδεκτες δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Αθηνών για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές
Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π. Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Παναγιώτου Χρ., αναπληρωτή εκπ/κού και Πολυχρονιάδη Δημ.
Σχετικά με τις απαράδεκτες δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Αθηνών για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές
Σκοταδισμός και ξεπερασμένες μεσαιωνικές πρακτικές μέσω του κοινωνικοιύ αυτοματισμού επιβάλλονται στο χώρο της Δημόσιας Εκπ/σης
Στο σχέδιο νόμου που έχει εισαχθεί από το ΥΠΑΙΘ στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση με τίτλο: «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις» μεταξύ των πολλών, βαθιά αντιλαϊκών & αντεργατικών ρυθμίσεων (προβλέπει τις προσλήψεις στο δημόσιο, μέσω ΑΣΕΠ, πτυχιούχων ιδιωτικών κολεγίων που είναι παραρτήματα αναγνωρισμένων ΑΕΙ του εξωτερικού – Ε.Ε. ή τρίτης χώρας-, επανιδρύει την Αρχή Αξιολόγησης στα ΑΕΙ με αυξημένες αρμοδιότητες, προβλέπει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα ΑΕΙ και συνδέει το 20% της χρηματοδότησής τους με την Αξιολόγηση, αναστέλλει τη λειτουργία δεκάδων τμημάτων ΑΕΙ που επρόκειτο να ξεκινήσουν από το 2020 – 2021, αυξάνει την τιμωρία των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών εάν παραιτηθούν σε τρία χρόνια) προβλέπεται και η μετατροπή ξανά της 30ης Ιανουαρίου (εκκλησιαστική γιορτή των Τριών Ιεραρχών) σε γιορτή από αργία στην πρωτοβάθμια και το επεκτείνει και στη Δευτεροβάθμια.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η νεοφιλελεύθερη – νεοσυντηρητική κυβέρνηση της Ν. Δ. και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επενδύουν με ιδεολογικού χαρακτήρα επιλογές τις βαθύτατα αντιλαϊκές – αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που υλοποιούν στο χώρο του Δημόσιου Σχολείου αναφορικά με το περιεχόμενο της διδασκαλίας που αυτό (το σχολείο) θα παρέχει στους μαθητές και στις μαθήτριες. Δεν περιμέναμε τίποτα καλύτερο ή διαφορετικό από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και την υπουργό Παιδείας κα Κεραμέως, η οποία από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων της στο ΥΠΑΙΘ φρόντισε να μας δώσει το ιδεολογικό και πολιτικό της στίγμα δηλώνοντας ότι θα επιδιώξει: «Μια διακριτή αναφορά στα θρησκεύματα. Ο συνταγματικός νομοθέτης περιγράφει τις σχέσεις κράτους – Εκκλησίας, προστατεύει τη θρησκευτική ελευθερία, και προβλέπει, μεταξύ των βασικών αποστολών του κράτους, την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης. Και σκοπεύουμε να υπηρετήσουμε όλες αυτές τις επιταγές. Σε αυτή την αποστολή, καλώ όλους τους ιεράρχες, τους ιεροδιδασκάλους και τους σχετιζόμενους φορείς να συνδράμουν στο έργο μας και να καταθέσουν τις γνώσεις και την πολύτιμη εμπειρία τους. Να είναι σε έναν ανοιχτό διάλογο με το υπουργείο…».
Υλοποιώντας λοιπόν αυτές και άλλες εκτρωματικού χαρακτήρα πολιτικές σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, «κλείνοντας το μάτι» και επιζητώντας την αγαστή συμμαχία της εκκλησίας προσπαθεί να περάσει τις βαθιά αντιλαϊκές – αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, χωρίς να υπάρξουν αντιδράσεις. Επιστρατεύει μάλιστα και τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο, ο οποίος δήλωσε τη συμφωνία του με την ρύθμιση για την εορτή των Τριών Ιεραρχών που προωθεί το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση χρησιμοποιώντας μεθόδους κοινωνικού αυτοματισμού σε βάρος των εκπαιδευτικών λέγοντας: «Έγινε αυτό που έπρεπε να γίνει. Όλα τα άλλα είναι αστειότητες και προφάσεις. Η αργία είναι για τους τεμπέληδες», προσθέτοντας ότι η ημέρα των Τριών Ιεραρχών είναι μια σχολική εορτή, κατά την οποία τα παιδιά σύμφωνα με το πρόγραμμα του σχολείου τους θα παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις, θα πάνε στην εκκλησία και θα κάνουν μάθημα. Και επανέλαβε: «Έγινε αυτό που έπρεπε να γίνει».
Στο πλαίσιο αυτό η 30η Ιανουαρίου μετατρέπεται σε ημέρα υποχρεωτικής κατήχησης εντός των διδακτικών αιθουσών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, για δεύτερη φορά (η πρώτη αφορούσε στην επιλογή σημαιοφόρων), το Υπουργείο Παιδείας εισάγει στην διοίκηση της εκπαίδευσης την «καινοτομία» της …προοικονομίας, καθώς εκδίδει εγκυκλίους που, παραβιάζοντας κάθε δικονομική λογική, ορίζουν τη σχολική ζωή με βάση αυτά που αναμένεται ότι ΘΑ ψηφιστούν από τη Βουλή. Αντιδημοκρατική και επικίνδυνη τακτική – αλλά ποιος περίμενε κάτι διαφορετικό από την κυβέρνηση Μητσοτάκη;
Ο σκοταδισμός και οι μεσαιωνικές πρακτικές του αγελαίου εκκλησιασμού των μαθητών επιστρέφουν στο Δημόσιο Σχολείο θυμίζοντας μας τις εποχές του μετεμφυλιακού κράτους της «εθνικοφροσύνης» των αρχών της δεκαετίας του 1950, σε βάρος των δημοκρατικών κατακτήσεων και ελευθεριών του λαού, αφού το σύνταγμα δεν λέει πουθενά ότι μεταξύ των βασικών αποστολών του κράτους είναι η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης. Τονίζουμε ότι στις διαφωτισμένες – δημοκρατικές κοινωνίες η ανάπτυξη θρησκευτικής συνείδησης είναι αποκλειστικά προσωπική υπόθεση. Διότι αυτό σημαίνει προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ ως απαράδεκτες και προσβλητικές για εκπαιδευτικούς και μαθητές τις δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου και για άλλη μια φορά δηλώνουμε ότι διεκδικούμε και παλεύουμε για τον πλήρη διαχωρισμό της εκκλησίας από το κράτος δηλώνοντας ξεκάθαρα προς την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ ότι δεν θα επιτρέψουμε την μετατροπή των εκπαιδευτικών σε μεταφορείς και υπηρέτες της θρησκευτικής κατήχησης ούτε θα επιτρέψουμε να εισβάλουν ξανά ανεξέλεγκτα στα σχολεία εκκλησιαστικές και παραεκκλησιαστικές οργανώσεις και φορείς με οδηγούς εξομολόγησης για παιδάκια, προκαταλήψεις και ό,τι άλλο θεωρεί χρήσιμο η «πολύτιμη εμπειρία τους», για να γυρίσει η Δημόσια Παιδεία κανονικά στο 1950.
Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει άμεσα θέση για την απαράδεκτη και προσβλητική δήλωση του Ιερώνυμου.
Ο ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟ ΥΠΑΙΘ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ Ν.Δ. ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π. Ε.
facebook
twitter
google+
fb share