ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Ιωάννης Αντωνίου: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και οι 15 προτεραιότητες του νέου Προέδρου ΙΕΠ


Ιωάννης Αντωνίου: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και οι 15 προτεραιότητες του νέου Προέδρου ΙΕΠ

ΠΗΓΗ: Νίκος Μάστορας, alfavita.gr

Οι 15 προτεραιότητες του Ιωάννη Αντωνίου όπως τις ανέπτυξε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Εναν δεκαπεντάλογο προτεραιοτήτων ανέπτυξε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο προτεινόμενος νέος Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ.Ιωάννης Αντωνίου. Εκτός απο όσα ανέφερε ως προτεραιότητές του, ο αμφιλεγόμενος (σ.σ. η ΟΛΜΕ τον έχει ήδη χαρακτηρίσει ακατάλληλο και ανεπιθύμητο) υποψήφιος Πρόεδρος, τόνισε εισαγωγικά ότι οραματίζεται ένα Δημόσιο σχολείο που θα παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές, ένα σχολείο γνώσης και αριστείας, με αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, των σχολικών μονάδων όσο όμως και του ανθρώπινου δυναμικού.

Με τον τρόπο αυτό ο κ.Αντωνίου έκανε την πρώτη μαχητική παρουσίαση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, φροντίζοντας όμως να τη συνδέσει με την επιμόρφωση, όπως έχει ήδη κάνει η κ.Κεραμέως που τον επέλεξε. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη μεγαλύτερης αυτονομίας στα σχολεία και στην ενίσχυση των διευθυντών τους και δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να επιτύχει την ευρύτερη δυνατή συναίνεση για να τα επιτύχει όλα αυτά.


Φίλης: Η αριστεία θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, η αυτονομία ενδεχομένως υποκρύπτει διάθεση εφαρμογής του συστήματος των κουπονιών

Η τοποθέτηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην επιλογή Αντωνίου εκφράστηκε από τον τομεάρχη μορφωτικων υποθέσεων του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Φίλη και ήταν απολύτως αρνητική. Ο κ.Φίλης επικαλέστηκε την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ κατά της επιλογής Αντωνίου και θύμησε ότι μόλις πριν απο λίγες μέρες  ο υποψήφιος πρόεδρος του ΙΕΠ είχε πει σε εκδήλωση παρούσας της κ.Κεραμέως ότι το ρολόι των μεταρρυθμίσεων στην παιδεία πρέπει να γυρίσει στο 2014, δηλαδή να γκρεμιστούν όσα έγιναν επι ΣΥΡΙΖΑ. Και αναρωτήθηκε αν αυτό είναι δείγμα συναινετικής διάθεσης και αναζήτησης συγκλίσεων κι αν η επιλογή του είναι υπερκομματική. Ο κ.Φίλης χαρακτήρισε την επιλογή Αντωνίου σκληρά αντισυναινετική και εκτίμησε ότι ο νέος πρόεδρος θα βοηθήσει στην επαναφορά της σκληρής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ενώ απειλεί τη λειτουργία των σχολείων με μια δογματική αριστεία. Και τον κατηγόρησε ότι υπεισέρχεται και σε "χωράφια" που δεν του ανήκουν, όταν μιλά για ανάγκη επαναφοράς της Τράπεζας Θεμάτων και πιστοποίησης απολυτηρίου, καθώς αυτά είναι ζητήματα αρμοδιότητας του υπουργού Παιδείας. Τέλος ο κ.Φίλης εκτίμησε ότι η αριστεία στην οποία αναφέρεται ο κ.Αντωνίου θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, η αυτονομία ενδεχομένως υποκρύπτει διάθεση εφαρμογής του συστήματος  των κουπονιών. Αρνητική ήταν και η ψήφος του ΚΚΕ στην τοποθέτηση Αντωνίου στο ΙΕΠ .

Οι 15 προτεραιότητες του Ι.Αντωνίου όπως τις ανέπτυξε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, είναι οι εξής:

1. Νέα προγράμματα σπουδών και έκδοση νέων βιβλίων στα σχολεία, καθώς τα παρόντα είναι κατά μέσο όρο 20ετίας ενώ στην ΕΕ ο Μέσος όρος είναι 7-8 χρόνια.

2. Εκπόνηση προγραμμάτων επαγγελματικού προσανατολισμού

3. Ανασυγκρότηση-επανίδρυση Προτύπων-Πειραματικών σχολείων. Να γίνουν η ατμομηχανή που θα τραβήξει μπροστά όλο το εκπαιδευτικό σύστημα

4. Εισαγωγή νέων εκπαιδευτικών θεματικών στα προγράμματα σπουδών.

5. Εμφαση στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων

6. Επαναθέσπιση της Τράπεζας Θεμάτων

7. Πιστοποιημένο Εθνικό Απολυτήριο

8. Ενίσχυση κοινωνικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης

9. Ενίσχυση της εκμάθησης ξένων γλωσσών.

10. Χορήγηση πιστοποιητικών γλωσσομάθειας στο σχολείο.

11. Εκπαίδευση για όλους χωρίς αποκλεισμούς με ενταξιακή εκπαίδευση για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και τα προσφυγόπουλα.

12. Αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης ώστε να γίνει συνειδητή επιλογή

13. Ιδρυση  Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων σε αντιπροσωπευτικές περιοχές της χώρας. Θα είναι σχολεία-πιλότοι και σε συνεργασία με επιχειρήσεις θα οδηγούν σε εξάσκηση των μαθητών σε πραγματικά εργασιακά περιβάλλοντα.

14. Επαναθέσπιση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων

15. Ενταξη όλων των παραπάνω σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα ΕΣΠΑ ώστε να διασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους.